TYLE ŁASK

by romskey

Niechcący wdałem się w rozmowę o nominacjach ministerialnych i wysłuchawszy z uwagą interlokutora – choć ścierpła mi noga – uciąłem: „Pewien stary Palestyńczyk zapytany o wybory w Izraelu odparł: zmiany w Izraelu nic nie zmieniają.”. Rozmówca rozentuzjazmowany zrobił zdziwione oczy, gdyż jak to? Tak wspaniałe twarze, opinie, sam Rosati chwalił, a to bankowiec. „Ależ nic do nich nie mam” – zacząłem wyjaśniać uspokajająco – „pytam co nowego?” Czy przedstawiono jakieś programy czy tylko pokaz mody?”. Milczenie. „No właśnie” – skwitowałem.

Media ogłosiły, że nie będzie religii na maturach! – wprost nie mogłem uwierzyć. Prawdziwa łaska. Wertując niedawno papiery doczytałem, że nauka religii jest bezpłatna i nikt nie śmie nawet wyciągnąć ręki po pieniądze od rodziców. Ot niewdzięczność, by biedni katecheci poświęcali się za darmo krzewiąc wiarę wśród rozwydrzonych bachorów, które nawet nie wiedzą z kim nie chciałyby spać w pokoju na wycieczce a o siostrze opętanej przez złego ducha nawet nie chcą słyszeć. Zły czas dla wiary, zły czas. Jest jeszcze troska o sześciolatki w szkołach, bo kilka procent placówek nie spełnia wymogów. Moim zdaniem należałoby je zlikwidować i byłoby 100% gotowości.

Media ogłosiły, że gdyby polscy przedsiębiorcy zamiast wykorzystywać swoją kreatywność do obchodzenia podatków skupili się na innowacjach to byłoby lepiej. Dziękujemy za radę panie ministrze. Niestety nie skorzystamy – gdy przestaniemy oszukiwać to przestaniemy istnieć. Prosimy o wyrozumiałość.

Media ogłosiły, że najlepszy minister jest najlepszym ministrem i może nawet będzie premierem. Pozostali będą a notowania giełdowe firm produkujących zegarki spadły raptownie. Nie mogę zrozumieć jednego: czy starzy byli źli? Czy rzeczywiście poszło o wygryzanie Schetyny i wreszcie premier ma swój rząd Bieleckiego? Powiem Wam szczerze, te kulisy przestały mnie interesować tak jak to, jaką metodą Chevron za unijne środki w porozumieniu z Sorosem sfinansują czyjąś kampanię wyborczą. Zainteresował mnie znajomy, który po latach pracy dostał ofertę od pracodawcy by skoczył na zasiłek a potem znów do pracy, bo dofinansowanie będzie. To pewnie nowy model walki z bezrobociem za unijne pieniądze. Same łaski.

Knights-castle-queenside

